تازه های دنیای دیجیتال

جدیدترین نرم افزارها،کتابها،ضمیمه روزنامه ها و نقدهای حرفه ای

تازه های دنیای دیجیتال

جدیدترین نرم افزارها،کتابها،ضمیمه روزنامه ها و نقدهای حرفه ای

بلک بری Z10 ساخت مشترک کوالکام و سامسونگ

اسمارت فون جدید BlackBerry Z10 به تازگی در بازارهای مختلفی عرضه شده است و به همین دلیل بعضی از کارشناسان این شانس را داشته اند تا نگاهی دقیق تر به این محصول بلک بری بیاندازند. UBM Tech یکی از آنهاست که توانسته با کالبد شکافی این دستگاه جزئیات جالبی از این اسمارت فون را بدست آورد.



اولین نکته جالب در مورد این اسمارت فون، شباهت شگفت انگیز آن با نسخه LTE سامسونگ گلکسی اس ۳ می باشد که دقیقا از یک چیپ ست Qualcomm بهره می برند. شریک قبلی بلک بری در بخش پردازنده ها Texas Instruments بود که به نظر می رسد حال این شرکت به سمت کوالکام تمایل پیدا کرده است.

BlackBerry Z10 دارای یک تراشه Qualcomm MSM8960 است که براساس فرایند تولید ۲۸ نانومتری ساخته شده و تراشه ای ۲ هسته ای و ۱.۵ گیگاهرتزی می باشد. این چیپ دارای ۳Gو ۴G LTEاست.

موضوع مهم دیگر، ساخته شدن دو بخش اصلی Z10 توسط شرکت سامسونگ است. ماژول رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی هر دو ساخت سامسونگ می باشند. در ادامه لیستی از سخت افزارهای کلیدی Z10 را مشاهده می کنید.

Samsung K3PE0E000A – Multichip Memory – 2 GB Mobile DDR2 SDRAM
Samsung KLMAG2GE4A – Multichip Memory – 16 GB MLC NAND Flash, Controller
Qualcomm MSM8960 – Snapdragon S4 Baseband / Applications Processor
Qualcomm WCD9310 – Audio Codec
Qualcomm PM8921 – Power Management IC
Qualcomm RTR8600 – GSM / CDMA / W-CDMA / LTE RxD Transceiver + GPS
Texas Instruments WL1273L – Single-Chip 802.11a/b/g/n WLAN, Bluetooth, and FM
TriQuint TQP6M9017 – Dual-Band WLAN Module
RF Micro Devices RF7252 – CDMA/WCDMA BAND 2 Linear Power Amplifier Module
RF Micro Devices RF7303 – LTE/UMTS/CDMA BAND 3 Linear Power Amplifier Module
Inside Secure SECUREAD IC5C633I4- NFC Solution Module
Avago ACPM-5017 – LTE Band XVII Power Amplifier
Avago ACPM-7051 – Quad-Band GSM / W-CDMA Bands I & V Power Amplifier
Sony CXM3582UR – SP10T Antenna Switch
ST Microelectronics LIS3DH – MEMS Accelerometer
STMicroelectronics LSM330DLC – 3D Accelerometer & 3D Gyroscope
Synaptics Clearpad 3203 – Capacitive Touchscreen Controller


معرفی نوت بوک FangBook X7 با مشخصاتی قابل توجه برای بازی خور ها

CyberPowerPC آخرین مدل از لپ تاپ های مخصوص بازی یا گیمینگ خود را معرفی نمود. نام این دستگاه FangBook X7 است و دارای ویژگی های فوق العاده جذابی می باشد. در مدل پایه این لپ تاپ (FangBook X7-100) ما شاهد یک پروسسور Intel Core i7-3630QM، گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce  GTX 675MX، رم ۸ گیگابایتی DDR3، یک هارد ۷۵۰ گیگابایتی ۷۲۰۰RPM و یک DVD Super-Multi drive هستیم.


صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی فول اچ دی (۱۰۸۰p backlit)، کیبورد با نور پس زمینه قرمز، یک سیستم اسپیکر قدرتمند همراه با یک subwoofer، وای فای، بلوتوث،HDMI، پورت USB 3.0 و وبکم ۷۲۰p از دیگر مشخصات آن می باشند. سیستم عامل آن هم ویندوز ۸ مایکروسافت خواهد بود. جالب اینجاست که این لپ تاپ که با این مشخصات می بایست دارای وزن بالایی باشد، تنها حدود ۳.۶ کیلوگرم وزن دارد. اگر بخواهید این لپ تاپ گیمینگ را با مشخصات بالا تهیه کنید، باید مبلغ ۱۲۹۹ دلار پرداخت کنید.

CyberPowerPC دو نسخه دیگر از این لپ تاپ را نیز در اختیار علاقمندان قرار می دهد،X7-200 و X7-300 که در مقایسه با مدل پایه، X7-200 دارای دو برابر رم و یک SSD با ظرفیت ۶۴ گیگابایت می باشد.


قیمت آن ۱۴۹۹ دلار تعیین شده است، مدل X7-300 نیز دارای گرافیکی بهتر (GTX 680M)، دو برابر رم، یک Blu-ray combo drive، اس اس دی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و ۱ ترابایت هارد می باشد. قیمت این مدل نیز ۱۷۹۹ دلار است. نظر شما در مورد این لپ تاپ های CyberPowerPC چیست؟


نسخه مینی تبلت بازی Wikipad بهار امسال عرضه می شود

به نظر می رسد Razer Edge تنها تبلت مخصوص بازی که امسال روانه بازار می شود نباشد .  Wikipad تبلت جدید کوچکی را طراحی کرده واعلام کرده است که این تبلت را با تاخیر زیاد در بهار 2013 روانه بازار می کند .در ادامه با اخبار تکمیلی با گجت نیوز همراه باشید .

تبلت جدید Wikipad با پردازنده گرافیکی تگرا 3 ، پروسسور ۱.۴ گیگاهرتز ، صفحه نمایش 7 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 ، یک گیابایت رم DDR3 ، حافظه داخلی 16 گیگابایت و دوربین جلویی 2 مگاپیکسل روانه بازار می شود . ویکی پد اصلی در اندازه 10.1 اینچ طراحی شده بود ام شرکت سازنده با یک تغییر که از این حرکت به عنوان یک اصلاح جزئی نام می برد با کوچک کردن صفحه نمایش و حفظ کیفیت و عملکرد بالا این تبلت مخصوص بازی را روانه بازار می کند.

فریزر تونلی مسئول فروش ویکی پد می گوید:
این طراحی رایانه لوحی بازی همان طرحی است که ما آن را برای نسخه 10.1 اینچ در نظر داشتیم .

این تبلت با پد بازی کروم همراه با چهار دکمه فرمان ( با برچسب های a,b,x و y ) به بازار عرضه خواهد شد . در مورد زمان دقیق عرضه این تبلت بازی اخبار خاصی منتشر نشده اما بر اساس شایعات این تبلت بعد از سال نو چینی (10 فوریه) و در ماه ژولای ، روانه بازار می شود . این تبلت مخصوص بازی با قیمت 249 دلار به فروش می رسد. در روزهای آینده با اخبار تکمیلی با گجت نیوز همراه باشید .


Vertu TI محصول تجملاتی نوکیا گران ترین اسمارت فون اندرویدی جهان

تا به امروز اسمارت فون های اندرویدی و گران قیمت زیادی را معرفی کرده ایم اما Vertu Ti گران ترین اسمارت فون اندرویدی میباشد که تا به امروز معرفی شده است. برای شروع بد نیست بدانید که این محصول جدید دارای قیمتی ۷۹۰۰ یورویی یا ۱۰۵۰۰ دلار امریکا میباشد.

بگذارید نگاهی داشته باشیم به مشخصات این اسمارت فون حدودا ۴۰ میلیون تومانی، برای شروع باید اعلام کنیم که متاسفانه خبری از نسخه اندروید ۴.۲ نیست و این محصول همراه با نسخه ۴ اندروید عرضه میشود. صحفه نمایش این اسمارت فون هم ۳.۷ اینچی از نوع WVGA و دارای ۲ دوربین در جلو و پشت خواهد بود.

دوربین جلو ورتو تی، ۱.۳ مگاپیکسل و دوربین پشت آن ۸ مگاپیکسل با قابلیت زوم خودکار و ۲ فلش LED است. در برابر پولی که پرداخت میکنید یک حافظه ۶۴ گیگابایتی، یک جی پی اس و یک باطری که حدود ۲۰۰ ساعت حالت آماده باش یا ۷۲ ساعت مکالمه قدرت دارد دریافت خواهید کرد.

بدنه Vertu Ti از تیتانیوم ساخته شده است، هرچند مدل هایی نیز با چرم سیاه و سرامیک سیاه نیز وارد بازار خواهد شد. این اسمارت فون ها ار سرویس های مخصوص Vertu یعنی Vertu Concierge classic, Vertu Life, Vertu Certainty بهره میبرند. تصمیم با شماست، آیا این اسمارت فون ارزش حدود ۴۰ میلیون پول را دارد؟

ضمیمه بایت روزنامه خراسان شماره 259

عناوین بایت هفته نامه فناوری اطلاعات روزنامه خراسان:

- گام اول در اصلاح فیلترینگ کشور
- نمایشگاهی از فلش‌ها و سی‌دی‌ها
- صفحات وب با این زبان حرف می‌زنند- فریب نخورید
- ارسال‌های بدون اطلاع
- غافلگیر نشوید!
- دور جدید حملات سایبری آغاز شد
- دسترسی از راه دور از طریق ویندوز 8
- کامکس 2013 زیر ذره بین بایت
- مادربورد دو گرافیکه
- رویای 30 درصدی ، ارز اختصاص نیافته و حضور شاه‌قلی‌ها
- تمام اجزا در دسترس است!
- مک آدرس چیست و کجاست؟
- ویندوزفون خلاقیت را به شما هدیه می‌دهد!
- چه کسی پشت این ماجراست؟
- فرکانس CPU‌ در دستان شماست! (قسمت سوم)
- بازی، یک بازی داغ برای آخرین روزهای فصل سرد
- بازی، معماهای لاینحل در فضایی غیراقلیدسی!
- بازی، مزرعه آفتابگردان

- و...

دانلود  با لینک مستقیم - 1.9 مگابایت