تازه های دنیای دیجیتال

جدیدترین نرم افزارها،کتابها،ضمیمه روزنامه ها و نقدهای حرفه ای

تازه های دنیای دیجیتال

جدیدترین نرم افزارها،کتابها،ضمیمه روزنامه ها و نقدهای حرفه ای

منتظر عینک هوشمند مایکروسافت در سال 2014 باشید

عینک گوگل بدون شک یکی از جذاب‌ترین فناوری‌های اخیر است، پروژه‌ای که گوگل سرمایه گذاری بزرگی را بر روی آن انجام داده و انتظار می‌رود اواخر امسال اولین نسخه مخصوص مصرف کننده آن وارد بازار شود. حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت نیز به دنبال ساخت محصول مشابه عینک گوگل است. براساس اطلاعات بدست آمده عینک مایکروسافت سال آینده نهایی خواهد شد.


هنوز اطلاعات زیادی درمورد کم و کیف پروژه عینک مایکروسافت در دسترس نیست اما انتظار می‌رود این محصول نیز همچون عینک هوشمند گوگل قابلیت‌های مشابه تلفن‌های هوشمند را در قالب یک کامپیوتر پوشیدنی در اختیار کاربر قرار دهد.
برخی معتقدند که مایکروسافت در کنفرانس BUILD 2013 یا شاید در E3 2013 نمونه اولیه از عینک خود را به نمایش خواهد گذاشت. احتمالا این عینک بر پایه سیستم عامل ویندوز 8 ساخته خواهد شد و به راحتی با تلفن های ویندوز فون و تبلت و کامپیوترهای ویندوز 8 یکپارچه شود.
بدون شک طی سال‌های آینده شرکت‌های مطرح دنیای فناوری به سمت ساخت کامپیوترهای پوشیدنی گام خواهند برداشت. اپل با ساعت هوشمند، گوگل با عینک هوشمند و احتمالا مایکروسافت نیز با یک محصول مشابه بازار تازه این محصولات را محک خواهند زد. مایکروسافت این بار دوست ندارد تا دیر وارد بازار جدید کامپیوترهای پوشیدنی شود و تمام تلاش خود را بکار گرفته تا از همان ابتدای کار جایگاه خود را مستحکم کند.
علاوه بر سه شرکت نام برده شده، سامسونگ، بزرگترین تولید کننده تلفن هوشمند دنیا نیز رسما اعلام نموده که در حال کار بر روی ساعت هوشمند است.


ایسر تبلت Iconia A1-810 را به جنگ آیپد مینی می فرستد


به نظر می رسد که تبلت آیپد مینی اپل به هدف خوبی برای سایر شرکت ها تبدیل شده است و کمپانی های مختلف سعی می کنند تا با عرضه محصولی به رقابت مستقیم با این تبلت بپردازند.از این رو شرکت Acer جدید ترین تبلت خود را با نام Iconia A1-810 برای رقابت با آیپد مینی معرفی نمود


Acer A1-810 یکی از این تبلت هاست که دارای صفحه نمایش ۷.۹ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۸۰۰ پیکسل میباشد. صفحه نمایش آن مشخصاتی بسیار شبیه به آیپد مینی دارد.


از دیگر مشخصات این تبلت ایسر می توان به پروسسور ۴ هسته ای و ۱.۲ گیگاهرتزی MediaTek MT8125 ARM Cortex-A9، رمی ۱ گیگابایتی، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین های ۳ و ۵ مگاپیکسلی (در جلو و پشت)، باتری ۳۲۵۰mAh و سیستم عامل اندروید ۴.۲ اشاره نمود. این تبلت ایسر قرار است در ماه June و با قیمت حدود ۲۶۰ دلار عرضه شود. به نظر شما این تبلت می تواند رقیب خوبی برای آیپد مینی اپل باشد؟


انتشار نتایج جدید مالی HTC : کمترین سود خالص از سال ۲۰۰۴ تا کنون



شرکت HTC یکی از شرکت های دوست داشتنی می باشد که مدتی است درگیر مشکلات تاثیرگذار زیادی شده است. به زبان ساده یکی از بزرگترین مشکلات آنها بدست آوردن سود از محصولات خود می باشد. آخرین گزارش منتشر شده از وضعیت مالی این شرکت نیز بسیار نگران کننده است.


شرکت اچ تی سی اعلام نمود که آنها تنها سود خالصی برابر با ۲.۸۳ میلیون دلار از ماه ژانویه تا مارس (سه ماهه اول سال ۲۰۱۳) داشته اند. بد نیست بدانید که این مبلغ بدترین سود خالص این شرکت از سال ۲۰۰۴ بوده که تاکنون ثبت شده است. در سه ماهه مشابه سال ۲۰۱۲ این شرکت موفق شده بود سودی برابر با ۳۶۰ میلیون دلار کسب کند که با مقایسه آن با سود این دوره به خوبی متوجه وضعیت بد آن خواهید شد.
این شرایط برای شرکتی که در حال عرضه پرچمدار جدید خود یعنی HTC One می باشد اصلا خوب نیست، اسمارت فونی که حتی بدلیل مشکلات این شرکت در تامین قطعات با تاخیر در عرضه مواجه شد.

نقد و بررسی MacBook Air

هر ساله کمپانی اپل در اواخر بهار، کنفرانسی با عنوان WWDC در ایالت کالیفرنیا برگزار کرده و در آن از جدیدترین نرم افزارها و تکنولوژی‌های خود پرده برداری می‌کند. امسال نیز این کنفرانس از 22 تا 26 خرداد ماه برگزار شد که در آن، علاوه بر نسخه جدید سیستم عامل‌های OS X و iOS، نسل جدید لپ‌تاپ‌های MacBook Air و MacBook Pro را نیز معرفی گردید. در این ویدئو به معرفی و نقد و بررسی MacBook Air معرفی شده در کنفرانس WWDC سال 2012 خواهیم پرداخت.

همانند سال گذشته، امسال نیز اپل MacBook Air را در دو مدل 11 و 13 اینچی معرفی کرد که به طور خلاصه از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در این لپ‌تاپ‌ها نسبت به مدل‌های سال گذشته می‌توان به سخت افزار قدرتمندتر و پورت‌های جدیدتر اشاره کرد.

دانلود ویدیونقد و بررسی MacBook Air 

معرفی Samsung Galaxy S4

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 4 آی 9500 - 64 گیگابایت
بالاخره پس از ماه‌ها حدس و گمان و شایعه، سامسونگ در واپسین روزهای سال 1391 از پرچم‌دار جدید گوشی‌های اندرویدی خود یعنی Galaxy S4 پرده برداری کرد. Galaxy S4 یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند ساخته شده تا به این تاریخ محسوب می‌شود و از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در آن نسبت به Galaxy S3 می‌توان به صفحه نمایش با کیفیت‌تر، پردازنده قوی‌تر و دوربین بهتر اشاره کرد. در ادامه، توضیحات بیشتری را در مورد این پدیده جدید سامسونگ ارائه خواهیم نمود.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 130 گرم
پردازنده: Exynos 5 Octa 5410 Chipset, Quad-Core 1.6GHz Cortex-A15 & Quad-Core 1.2GHz Cortex-A7 CPU's
حافظه: حافظه داخلی 65536 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - حافظه رام - مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی: 3G - 4G - GPRS - WLAN - GPS - NFC - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع Super AMOLED - اندازه 4.99 اینچ - 1920 × 1080
دوربین: 13.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه v4.2.2 JellyBean - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات: هندزفری - قطب نما - باتری 2600 میلی آمپر ساعت
*******************************
:: نقاط قوت و ضعف
پردازنده جدید هشت هسته ای به همراه پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX544MP3
صفحه نمایش 4.99 اینچی از نوع SuperAMOLED و با رزولوشن FullHD
قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
امکانات متنوع اتصال به اینترنت مانند 4G، 3G ، Wi-Fi، Edge و GPRS
دارای فناوری‌های NFC و DLNA
دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه دوربین مکالمات تصویری
سیستم عامل اندروید 4.2
دارای حسگر های متنوع با امکانات فراوان
امکانات نرم افزاری بسیار متنوع و کاربردی
باتری 2600 میلی آمپر ساعتی
50 گیگابایت حافظه مجازی DropBox

کیفیت ساخت متوسط

دانلود ویدیو معرفی Samsung Galaxy S4