تازه های دنیای دیجیتال

جدیدترین نرم افزارها،کتابها،ضمیمه روزنامه ها و نقدهای حرفه ای

تازه های دنیای دیجیتال

جدیدترین نرم افزارها،کتابها،ضمیمه روزنامه ها و نقدهای حرفه ای

تبلت اپل آی پد مینی وای فای 32 گیگابایت

 

 

 

طبق اعلام قبلی، اپل روز 23 اکتبر در کنفرانسی که در شهر San Jose ایالت California برگزار شد، اولین تبلت 7.9 اینچی خود را با نام iPad Mini معرفی کرد. iPad Mini ، تبلتی 7.9 اینچی است که رقیب مستقیم Google Nexus محسوب می‌شود. همانند iPad 2، صفحه نمایش iPad mini دارای دقت 1024x768 بوده و متاسفانه به صفحه نمایش Retina مجهز نیست. اما به هر حال این صفحه نمایش برای یک تبلت 7.9 اینچی کاملا مناسب به نظر می‌آید، چرا که با توجه به تکنولوژی LED-Backlit IPS به کار رفته در این صفحه نمایش تضمین کننده عملکرد بسیار خوب آن خواهد بود.. طبق ادعای اپل، فضای کاری صفحه نمایش 7.9 اینچی iPad mini نزدیک به 30 درصد بیشتر از رقیب مستقیم آن، یعنی Google Nexus است. از لحاظ طراحی بدنه، ضخامت iPad mini تنها 7.2 میلی‌متر است که آن را به یکی از باریک‌ترین تبلت های ساخته شده تا به امروز تبدیل کرده است. همانند iPhone 5، آی پد mini نیز از سیستم ماشین کاری جدید این کمپانی استفاده کرده است و لبه های آن آنودایز شده می‌باشند. در ضمن، وزن آن نیز فقط 310 گرم است که راحتی کار با آن را چندین برابر می‌نماید. پردازنده‌ی این تبلت، چیپ Apple A5 است یعنی همان مدلی که در iPad 2 استفاده شده بود. همچنین پردازنده گرافیکی این تبلت PowerVR SGX MP4+ می‌باشد که در کنار 512 مگابایت حافظه رم، سخت افزاری قدرتمند را با توجه به نرم افزار بی نقص آن تشکیل می‌دهند. دوربین به کار رفته بر روی آی پد مینی یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که به دیافراگم f/2.4 عکس‌هایی با کیفیت را به ثبت می‌رساند. کیفیت فیلم برداری این دوربین نیز FullHD می‌باشد. همچنین یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی برای انجام مکالمات تصویری در قسمت جلویی تبلت تعبیه شده که با کیفیت HD فیلم برداری می‌نماید و برای انجام مکالمه تصویری بسیار مناسب است. این تبلت مجهز به نسخه 4 بلوتوث می‌باشد. همچنین سنسور های شتاب سنج و ژیروسکوپ نیز بر روی این تبلت قرار گرفته است. جک 3.5 میلی متری هدفون و یک درگاه رعد( Lightning ) نیز شکاف‌های موجود بر روی این تبلت هستند. خواننده نقد و بررسی این تبلت فوق‌العاده باشید. مشخصات کلی : مشخصات کلی: - وزن 312 گرم پردازنده: Apple Dual-core ARM Cortex-A9 Proccessor, Apple A5 Chipset 1GHz دیسک درایو: دیسک درایو حافظه ای SSD 32 GB صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی LCD Capacitive - اندازه 7.9 اینچ امکانات: WiFi - بلوتوث - دوربین - وب کم - قطب نما - حسگر شتاب سنج - حسگر ژیروسکوپ - microUSB سایر مشخصات: Apple IOS iOS 6 - کارکرد باتری حدود 10 ساعت مرورگری اینترنت یا پخش موسیقی و ویدئو ساعت نام ها دیگر : Apple iPad mini WiFi 32GB  

:: نقاط قوت و ضعف  
 

 

پشتیبانی از اینترنت پرسرعت 4G ( در نسخه 4G )
ابعاد بسیار خوب
وزن کم
سخت افزار قدرتمند
صفحه نمایش 7.9 اینچی بسیار با کیفیت
دوربین مکالمه تصویری 1.2 مگاپیکسلی
سیستم عامل iOS 6
عملکرد مناسب باتری
بلندگو های استریوی با کیفیت


کیفیت پایین‌تر صفحه نمایش به نسبت رقبا
قیمت بالاتر نسبت به رقبا
عدم وجود GPS در نسخه Wi-Fi 
دانلود با حجم 25 مگابایت 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Apple MacBook Pro

 

در این ویدئو به نقد و بررسی لپ‌تاپ Apple MacBook Pro با صفحه نمایش Retina می‌پردازیم.
همواره MacBook Pro جزو سری خاصی از لپ‌تاپ‌های حرفه ای و گران قیمت و یا به اصطلاح "لوکس" بازار بوده است و بازار هدف این لپ‌تاپ‌ها افراد محدودی هستند. صفحه نمایش این لپ‌تاپ واقعا یک نوآوری و یک جهش بزرگ در صفحات نمایش لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود و به هیچ وجه قابل مقایسه با صفحات نمایش لپ‌تاپ‌های دیگر موجود در بازار مثل لپ‌تاپ‌های ASUS، Acer، HP و یا Dell نیست. با وجود چنین تکنولوژی و سخت افزار پیشرفته ای که در این لپ‌تاپ به کار گرفته شده است، Retina Macbook Pro بسیار باریک و سبک بوده و طول عمر باتری آن فوق العادست. از تنها نقاط ضعف جزئی این دستگاه می‌توان به عدم وجود درایو نوری و پورت شبکه اشاره کرد. اگر بخواهیم رقیبی برای این دستگاه معرفی کنیم، تنها می‌توان به لپ‌تاپ‌های فوق باریک و زیبای سامسونگ سری 9 اشاره کرد که در کیفیت ساخت نیز با Retina MacBook Pro برابری می‌کنند. Retina MacBook Pro تلفیقی از گذشته و آینده است که تبدیل به یک دستگاه دوست داشتنی، زیبا، قدرتمند و کم نظیر شده است و برای کسانی طراحی شده است که به دنبال بهترین بهترین‌ها هستند و حاضرند بهای آن را نیز پرداخت کنند.  

 
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.02 کیلوگرم
پردازنده: Intel Quad-Core Core i7 2.6GHz Turbo Boost Up To 3.6 GHz - Cache 6 MB - BUS 1333 MHz
حافظه: 8 GB DDR3
هارد دیسک: 512 GB Flash Storage
کارت گرافیک: Nvidia GeForce GT 650M GDDR5 + Intel HD Graphics 4000 1024 MB
صفحه نمایش: 15.4" - Bright LED
امکانات: فاقد درایو نوری - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Apple Mac OS
نام ها دیگر : Apple MacBook Pro 15-Inch With Retina Display  
 
دانلود ویدیوی نقد و بررسی با حجم 25 مگابایت
ادامه مطلب ...

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia U

 

در این ویدئو به نقد و بررسی گوشی Sony Xperia U می‌پردازیم.

Xperia U یکی از تولیدات جدید کمپانی Sony است که در کنگره جهانی موبایل سال 2012 معرفی شد. این گوشی سومین مدلی است که پس از جدایی کمپانی‌های Sony و Ericsson با نام تجاری Sony وارد بازار شده است. از جمله مشخصات آن می‌توان به پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، صفحه نمایش 3.5 اینچی، دوربین 5 مگاپیکسلی و سیستم عامل اندروید اشاره کرد.

Sony Xperia U یکی از گوشی‌های زیبای سری Xperia است و طراحی متفاوت و قیمت مناسب آن خصوصا توجه قشر جوان را به خود جلب خواهد کرد. جدا از ظاهر زیبا، امکاناتی مانند پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، چیپ گرافیکی Mali-400 MP، صفحه نمایش 3.5 اینچی، دوربین 5 مگاپیکسلی و همچنین سیستم عامل اندروید این گوشی را از هر نظر برای کار های روزمره مناسب می‌کند.  

:: نقاط قوت و ضعف

ابعاد بسیار مناسب گوشی
طراحی بسیار زیبا و در رنگهای متنوع و مد روز
پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی
تراکم پیکسلی بالای صفحه نمایش
سیستم عامل اندروید نسخه ۲.۳ قابل ارتقا به نسخه ۴
قیمت بسیار مناسب در مقایسه با کیفیت و امکانات
دوربین 5 مگاپیکسلی با فلاش LED
پشتیبانی از Wi-Fi و DLNA
کیفیت مکالمه خوب

دانلود ویدیوی نقد و بررسی با حجم 17 مگابایت

فاقد شیار کارت حافظه microSD (دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی است)
کیفیت متوسط فیلم های ضبط شده توسط دوربین 

ضمیمه بایت روزنامه خراسان شماره 251

 

عناوین بایت هفته نامه فناوری اطلاعات روزنامه خراسان:- خداحافظ آقای وزیر
- آتشی که دامن وزیر را گرفت
- فناوری پایان‌ناپذیر است- اس‌ام‌اس، 20 ساله شد
- نطق وب باز می‌شود
- فناوری‌هراسی خود را کنار بگذاریم
- مراقب حساب‌های بانکی خود باشید
- برنامه‌ها در ویندوز 8
- تنظیم Align در راستای عمودی (قسمت هفتم)
- گرداب اسپنر، انقلاب جهانی گوگل
- متفاوت اما قابل اطمینان
- شاپرک با بال‌های شکسته
- امنیت حرف اول را می‌زند
- وضوح خودکار یا دستی
- استخدام یک مدیر سوئیسی!
- هزارتوی چوبی
- پنجره‌ای رو به کاشی‌ها! (قسمت چهارم)
- بازی، پاییز را چگونه گذراندید؟
- بازی، نزاع در آسمان
- بازی، نگاهی به اولین نسل هشتمی
- و... 

دانلود با حجم 1.5 مگابایت

کتاب آموزش اچ تی ام ال

 

 

زبان نشانه‌گذاری فرامتنHTML-Hyper Text Markup Language زبان نشانه گذاری اصلی صفحات وب است که در سال ۱۹۹۰ توسط تیم‌برنرزلی با عنوان روش نشانه‌گذاری صفحات اطلاعات به نحوی که با مرورگر قابل مشاهده‌ باشند، معرفی شد. نسخه‌‌های مختلف آن طی سالیان گذشته ارائه‌شده‌است برنامه‌نویسان وب برای طراحی صفحات وب آن‌چه را که می‌خواهند در صفحه نمایش دهند، در میان تگ‌های این زبان قرار می‌دهند. مرورگرکدهای اچ‌تی‌ام‌ال را از سرور دریافت، ترکیب و تفسیر کرده و در نهایت به شکل یک صفحه کامل حاوی تصاویر و سایر اجزا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از اشتباهات رایج در معرفی این زبان، آنست که اغلب از آن به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی تعبیر می‌کنند، اما در واقع HTML  یک زبان برنامه‌نویسی نیست بلکه همان‌طور که از نام آن نیز برمی‌آید یک زبان نشانه‌گذاری است یعنی برای تمایز اجزای مختلف صفحه از تگ‌های مشخصی استفاده می‌کند. برای ایجاد صفحات وب پویا و برنامه‌هایی که تحت وب عمل می‌کنند، برنامه‌نویسان وب زبان‌های برنامه‌نویسی شامل برنامه‌های سمت‌سرور و سمت‌کاربر، که در میان کدهای اچ‌تی‌ام‌ال استفاده می‌شوند را به‌کار می‌برند.
ترجمه و تالیف کتاب توسط آقای عبدالصمد کرامتفر و ویراستاری توسط آقای محمدرضا رشیدی  و طراحی جلد توسط خانم ویدا غلامی صورت گرفته است که نهایت تشکر و قدردانی را از این دوستان داریم 

دانلود با حجم ۱.۱ مگابایت